marți, 9 februarie 2010

Ziua cand a murit Nemuritorul

S-a intamplat ca intr-o dimineata sa geama pamantul sub mine de greutatea gandurilor.
Ziua cand telefoanele nu mai suna.
In timpul asta se sapau gropi adanci in pamantul inghetat. Tamplarii transpirau cioplind cruci perfecte din lemn nou. Fierarii sudau sulite in garduri si unii le voseau din urma. In bucatarii naduseau tarancile grase si incruntate. Capetele rotunde erau ocupate toate. De pe unele se ridicau caciuli iar pe altele se legau basmale negre. Toata aceasta forfota era pentru simplul fapt ca Nemuritorul se saturase sa mai fie nemuritor.
El fiind o persoana matinala, a si murit de dimineata, lucru care nu prea le-a convenit multora. S-a dus rapid, ca o scurta tragedie fara pic de dramatism.
Eu paseam absent printre toti cei care ii plangeau de mila plangadu-si lor de mila, atent sa nu ma murdaresc de moarte sau de lacrimi.
S-au tras clopote grele si s-a aruncat pamant nesfarsit deasupra. In varf s-a pus o cruce din lemn nevinovat, cu numele tuturor pe ea.
S-au hotarat cu totii sa nu mai moara niciodata. Dar murise nemurirea din toti.
Eu tot astept sa ma trezesc din vis.
(pentru cel din care eu sunt si el nu mai este)

8 comentarii:

Anonim spunea...

"Murise nemurirea din toti" ... a devenit profund si trist. Pentru o opera veritabil de frumoasa, artistul trebuie sa se sacrifice ca om, sa-si sacrifice orice dram de fericire, sa nu existe pentru sine... nu mai scrie...

OBSSY spunea...

Am inteles eu gresit, sau tu tocmai mi-ai zis ca nu am sacrificat destul din mine pentru scrierea asta ca sa fie frumoasa. Si daca da, nu ti se pare cam dur sa imi ceri sa nu mai scriu?
Io nu ma simt cu nimic obligat sa imi explic scrierile, pentru simplul fapt ca ele vorbesc de la sine. Intradevar (ca asa se scrie dupa noua norma), aceasta este putin mai vaga decat celelalte, pentru ca este si mai personala.Este dedicata tatalui meu care nu mai este. Si da, murise sentimentul de nemurire din toti cei care au fost acolo.Sentimentul de "mie nu mi se poate intampla".In fine, fiecare intelege ce vrea.Eu practic scrierea terapeutica, in general.
Sper ca am inteles gresit, totusi, si ca ai vrut sa zici cu totul altceva.
Daca nu, exista intotdeauna optiunea sa nu ma citesti...

Anonim spunea...

tocmai, mi s-a parut ca ai sacrificat si ca te-ai implicat emotional mult in scriere si acum inteleg de ce. Nu am vrut sa sune altfel, sau sa te deranjeze in vre-un fel, dar uneori am impresia ca nu merita sa faci acest lucru. Ai spus ca iti doresti mai bine sa nu scrii, acum esti fericit si sunt unele momente, in care sunt de parere ca nu trebuie sa-ti sacrifici propria fericire... dar poate am interpretat eu gresit, poate m-am exprimat eu gresit sau poate viziunea mea e foarmata gresit. Respect artistul si-l admir pentru munca ce o depune si imi cer iertare daca te-ai simtit jignit. Daca doresti sa nu iti mai citesc postarile, pe motiv ca interpretez prost, inteleg foarte bine si iti voi respecta decizia.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Ma simt prost pentru ca ti-ai consumat energia in acest mod inutil, in fond parerea mea nu conteaza, nu beneficiez de prea multa cultura literara si nu sunt in masura sa mi=o exprim . Am incercat sa-ti arat aprecierea mea dar se pare ca nu ma pricep deloc la asta. Cand am zis "nu mai scrie" , am dorit sa-ti spun ca nu merita sa fii artistul care se sacrifica pentru opera sa, cel putin asta am simtit atunci, poate ca mi s-a traspus starea de spirit de atunci in comentariu sau poate am comis doar o greseala stupid. In principiu nu a fost rau intentionat-o , doar ca ma descurc dificil cu cuvintele, am descoperit de curand.

Anonim spunea...

si iarta-mi greselile de ortografie, nici ele nu sunt intentionate.

OBSSY spunea...

Ok! Let's kiss and make up :)
Prea mult tam-tam pentru o mica neintelegere.
Planul meu era sa mai trantesc niste scrieri serioase din arhiva mea cu frustrari si ganduri albastre.Se vede treaba ca nu e o idee buna.
I'll keep it funny :P

PS: din scris eu nu pot percepe tonul vocii tale,faptul ca pui accent pe anumite chestii,deci pot sa interpretez gresit unele lucruri...Bun! Sa trecem peste acest moment naspa.
MERSI CA MA CITESTI! :*

Anonim spunea...

Ok, ma bucur ca s-a rezolvat. Dar te descurci foarte bine si cu scrierile serioase, ar fi pacat sa nu postezi ceva si din categoria asta. Eu ar trebui s-o iau mai usor cu comentariile, am sa citesc in liniste de-acum, serios. Sa ai postari multe si frumoase si sa te faca castravetele sa razi de fericire ;)